logo

Freewind je zpět

V jednom předchozím článku jsem psal o tom jak dopadla moje motorka Suzuki Freewind. Ve zkratce: po cestě do Rumunska jsem dal motorku do servisu v Kolíně na seřízení ventilových vůlí a opravu závitu výpustného šroubu motorového oleje. Po vyzvednutí motorky a zaplacení téměř dvou tisíc korun jsem ujel kolem deseti km a motorka se zadřela.

Servisák nejdříve nechtěl chybu uznat. Už jsem si chtěl opravit motorku sám, ale jedna dobrá duše mi na fóru sdělila nejpravděpodobnější variantu jaká se stala. A taky že ano!

Suzuki Freewind

Při opravě závitu provrtal sítko nad výpustným šroubem a tak se mohly špony vzniklé vrtáním dostat až k čerpadlu. No a olejové čerpadlo si nasálo jednu ze špon a zadřelo se. Následně se zadřela vačková hřídel, která běžela “na suchu”. Následovalo zaseknutí zadního kola při cca 90 km/h v mírné zatáčce. Naštěstí jsem to ustál a včas vymáčkl spojku. (nebyla to moje první zadřené motorka)

Servisák nejdříve svaloval vinu na prasklé plastové kolo, které pohání čerpadlo. Trochu nervů mě to stálo, ale nakonec vše dobře dopadlo. Motorku opravil na svoje náklady, sice bych mu něco vytkl, třeba že mi dal rezavé šrouby do hlavy motoru nebo špatné uchycení nádrže či vrácení s prázdnou nádrží.

Polní Chrčice

Zatím se motorka chová dobře, uvidím jestli zvládne letošní plánovaný výlet do Albánie.

Suzuki xf 650

Menší servis jsem si před uvedením do provozu přeci jenom udělal. Nutně jsem musel vyměnit brzdové destičky a brzdovou kapalinu. Dále jsem dal nové svíčky. Před větší cestou musím ještě zainvestovat do nového obutí, zadní pneu už dosluhuje.

Kožené pouzdro na motorku

Také jsem si vyrobil kožené pouzdro na nářadí. :-)

Kožené pouzdro na nářadí


Registrace | Přihlášení